Bio Kväll - Hellboy - The Golden Army

Klart sevärd :) en 3a får den av mig...

Lite Info:

Hellboy är en fiktiv karaktär, skapad av Mike Mignola och som figurerade först i serietidningar av Dark Horse Comics. Karaktären visades första gången i San Diego Comic-Con Comics #2 (1993) och har sedan dess figurerat i flera miniserier och one-shots. Hellboy är en demon som strider för den amerikanska regeringen mot mörka krafter som nazister och Baba-Jaga i en serie av berättelser med rötter från folksagor, kiosk- och skräcklitteratur.

Två filmer som bygger på serien har spelats in: Hellboy (2004) och Hellboy: The Golden Army (2008). Ron Perlman har huvudrollen som Hellboy i båda filmerna. Även två animerade filmer har gjorts, Hellboy: Sword of Storms och Hellboy: Blood and Iron, som släpptes direkt till DVD.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vart är vi påväg?! insider visar enbart en liten del tänkt det vi itne vet o ser da?

tragist

Postat av: Christa

Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar.

Namnet NEO fick mig att direkt hajja till då Matrix filmerna rullat ett ANTAL gånger i dvdspelaren..

Riktigt härlig blogg du har..

Natti kram

Christa

2008-10-01 @ 23:02:12
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja, det återstår att se! Jag kommer nog få påminna både en och två gånger...



Snygg blogg ;-)

2008-10-02 @ 10:49:29
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Zazza

Trodde jag skulle få läsa om Oktober festen :-D

Får göra det när jag kommer hem igen hoppas jag...

2008-10-03 @ 23:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback