The Day the Earth Stood Still (Drama 2008)

Grundidéen är ju riktigt spännande, tycker att skådespelarna gör ett gediget hantverk utan att skina på något sätt och effekterna är helt ok. Men det hade gått göra så mycket mer eller annorlunda av detta råmaterial, jag kan inte skaka av mig känslan att filmen ursprunligen varit betydligt längre med mer vikt kring grundproblemen men att det sedan klippts ner till att få bättre driv och mer action. Synd när ett embryo till något riktigt bra slarvas bort på det här sättet.  Den får en 3a av mig av 5 möjliga





Keanu Reeves spelar den utomjordiska varelsen Klaatu som genom sitt besök på jorden hotar hela mänsklighetens framtid. Desperat försöker regeringar och vetenskapsmän förstå mysteriet kring Klaatus uppenbarelse. En kvinna får tillsammans med sin styvson nyckelroller i Klaatus plan och blir nu mänsklighetens enda hopp att räddas från total utplåning...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan.

Nu har jag frågestund i min blogg. Du får fråga vad du vill, blir jätteglad om du gör det för jag har jätte tråkigt och det är underhållade att svara på frågor =). Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback