Låt den rätte komma in (Blu-ray) (Drama 2007)

tyckte att det var en av de bästa filmer jag sett på länge. Har inte läst boken, vilket säkert är bra om man ska få ut så mycket som möjligt av en film som är baserad på en bok. Har heller t.ex. inte läst Gökboet, men tycker att filmen är fantastisk. Kanske skulle jag inte gilla filmen om jag läst boken, vad vet jag.. Tyckte att filmen var fylld av stämningar beroende på handling, foto, musik etc. Filmens Blackeberg (anno tidigt 80-tal?) blev lite som en egen halvt realistisk värld som man med farsination betraktar och lever sig in i ungefär som tv-serien Twin Peaks udda stämningar (annars ingen direkta likheter med nämnda tv-serie). Kärleks/vänskapshistorien i filmen är faktiskt riktigt gripande. Mycket bra film!  en Klar 4a av 5 möjliga ! Rekommenderas




Oskar är 12 år och mobbad.Han blir kär i Eli, en märklig flicka. Hon är vanvårdad och mager men ändå så vacker. Eli ger Oskar styrkan att slå tillbaks. Men hon är inte som andra - hon tål inte solen, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver Eli bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Eli är vampyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback